Poznávací exkurze studentů kvinty do Švýcarska

Dne 30. 9. 2018 večer se skupinka 5 studentů z G5.A spolu s prof. Mgr. Radimem Trunkátem vydala na cestu se studenty Gymnázia Jana Božka z Českého Těšína do Švýcarska. Cesta autobusem trvala přibližně 13 hodin. Je tedy jasné, že se studenti příliš pohodlně nevyspali. Ráno jsme přijeli do německé Kostnice. Tam jsme se šli podívat na místa jako Husův dům, Husův kámen či budovu koncilu. Naše cesta dále pokračovala do Švýcarska, konkrétně do Winterthuru, kde jsme navštívili science – centrum Technorama. Zde jsme si mohli vyzkoušet mnohé zajímavé fyzikální pokusy. Později, téhož dne pokračovala naše cesta na jih Švýcarska do našeho ubytování. Druhý den pokračoval výlet v Ženevě, kde jsme si prohlédli Památník reformace či rodný dům J. J. Rousseaua. Po obědě následovala exkurze do Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) s výkladem vědeckého zaměstnance o celosvětovém významu centra včetně holografických názorných ukázek. Další den jsme se vydali do Zermattu a absolvovali jsme túru pod Matterhornem. Poslední den ve Švýcarsku jsme měli možnost zajet do sýrárny Gruyère či do skvělé čokoládovny Cailler, kterými je tato země pod Alpami tak proslulá. Odpoledne nás již čekala prohlídka historického centra Bernu a jeho slavných kašen nebo katedrály Münstru. Pak už nás čekala jen dlouhá cesta domů. Exkurzi jsme si velice užili a doufáme, že pojedeme znovu.