Potřetí po středních Čechách

Je čtvrteční ráno 27. 9. 2018 a my všichni z G6.A a p. Ing. Bialońová se těšíme na víkendový pobyt do Nymburka. Nejsme nováčci, místo dobře známe; jedeme tam potřetí. V předchozích letech jsme navštívili Liberec, Kutnou Horu, Kolín, Kersko, Terezín, zámek Loučeň, Libici nad Cidlinou a Poděbrady.

Letošní výjezd je zprvu zahalen tajemstvím. Po čtvrtečním vyučování máme sraz v Bohumíně a uháníme Leoexpressem do Kolína, kde přestoupíme na spoj do Nymburka. Na nádraží nás vítá ředitel školy, ve které jsme ubytováni. Máme s sebou i in-line, prkna a koloběžku.

Po vydatné snídani, kterou pro nás připravila naše oblíbená paní kuchařka, nás čeká u školy autobus a vyjíždíme se sluncem v zádech vstříc novým zážitkům. Naším cílem je zámek Kačina. Zaujaly nás interiéry i zámecké divadlo; třešinkou na dortu pak byla projížďka kočárem. Poté pokračujeme do Národního hřebčína Kladruby nad Labem. Máme speciální prohlídku a jsme okouzleni krásou koňského světa. Po návratu nás čeká bohatá večeře (svíčková, kuře, kynuté knedlíky s malinami). Jsme plni zážitků, ale jdeme spát, protože zítra bude náročný den.

V sobotu obouváme brusle, bereme prkna a koloběžku a jedeme po cyklostezce do Poděbrad, malebného lázeňského města. Část studentů jde pěšky – asi 10km. Dostáváme rozchod do 13. hodiny a poté se rozdělujeme do dvou skupin. Jedna jede vlakem do Nymburka, druhá bere brusle, prkna a koloběžku a uhání opět po cyklostezce. Společně se setkáváme na „vesláku“. Tady na nás čeká oběd, meloun a dračí loď. Nasedáme a více než hodinu se plavíme po Labi. Zážitek nezapomenutelný.

V neděli ráno balíme svá zavazadla, uklízíme tělocvičnu, která se stala na tři noci naším domovem, a odjíždíme do ZOO Chleby. Malá ZOO nás uchvátila opičkami, levharticí i medvědy. Míříme do Kolína a domů.

Víkendový pobyt se nám opět vydařil, slunce svítilo celé dny a atmosféra byla fantastická. Už teď se těšíme na další.