Letěli jsme do Španělska s Výzvou č. 56

Náš sedmidenní výlet do Španělska začal v pondělí 5. 10. 2015 ve dvě hodiny ráno na nádraží v Bohumíně. Vlakem jsme se dopravili do Prahy a letadlem pokračovali do Barcelony, hlavního města španělské autonomní oblasti Katalánska. Někdo letěl poprvé, a tak byl zpočátku trochu nervózní, ale při klidném a slunečném letu všechny obavy rychle zmizely.

Ubytováni jsme byli v hotelu Olympic***, v přímořském letovisku Calella asi 50 km od Barcelony. V hotelu jsme si nejvíce užívali bohaté švédské stoly. Doba večeře některých účastníků zájezdu dosahovala až ke dvěma hodinám. A dokonce i některá děvčata byla viděna s talíři plnými zákusků. Hned po příjezdu jsme se vydali na krásnou, kilometry dlouhou pláž, která byla vzdálena asi 400 m od našeho hotelu. A protože nám počasí velmi přálo, zaplavali jsme si v moři skoro všichni. Večer jsme si prohlédli městečko Calella s mnoha obchůdky, bary a restauracemi, a také zakoupili volejbalový míč, se kterým jsme později hráli na pláži. Někteří z nás také zhlédli tradiční katalánský tanec Sardana, který tančili lidé různého věku na malém náměstí.

Druhý den jsme přijeli do nedalekého městečka LLoret de Mar, kde na nás čekala malá jazyková škola. Tam jsme dva dny s příjemnou španělskou učitelkou Silvií procvičovali a zdokonalovali naši španělštinu, kterou jsme později využili například při nákupech suvenýrů. Hodiny výuky uběhly překvapivě rychle. Po jejich skončení jsme si prohlédli městečko s barevným kostelíkem a taky místní pláž. Někteří dokonce ochutnali tradiční španělskou specialitu paellu a nealkoholickou verzi španělského nápoje sangría.

Náš první celodenní výlet směřoval do Barcelony. S průvodkyní Líbou jsme nasedli do minibusu a vydali se obdivovat krásy tohoto přímořského velkoměsta. Již cestou jsme viděli věž Agbar, která je zajímavou ukázkou moderní architektury. První zastávka vedla do parku Güell, který navrhl nejznámější španělský architekt Antonio Gaudí. Poté jsme viděli další jeho výjimečná díla – domy Milá (la Pedrera) a Batlló. Na našem výletě nesměla také chybět zastávka u proslaveného stadionu fotbalového klubu FC Barcelona. Následně jsme zamířili do centra města, kde nás na známé promenádě Las Ramlas překvapil pestrobarevný trh Mercado Boquería. Každý tady ochutnal alespoň něco z bohaté nabídky jídla a pití. V gotické čtvrti jsme obdivovali katedrálu a poté zamířili do přístavu, kde se nachází jedno z největších mořských akvárií. Ve skleněném tunelu kolem nás proplouvali žraloci, nejrůznější ryby, medúzy, mořští koníci a další obyvatelé podmořského světa. Výlet jsme zakončili na hoře Motjuic, odkud jsme viděli celý přístav z ptačí perspektivy.

Náš druhý výlet nás zavedl do klášteru Montserrat, nejposvátnějšího místa Katalánska. Klášter se nachází na neobvyklém místě v horách mezi vápencovými skalami. Nejprve jsme navštívili baziliku z 16. století a poté zhlédli vystoupení chlapeckého pěveckého sboru Escolanía. V bazilice je umístěna posvátná soška Panny Marie Montserratské, zvané La Moreneta, které se chtěl každý dotknout, protože se říká, že plní tajná přání. Měli jsme také možnost vyjet zubačkou a obdivovat krásné panorama těchto skalnatých hor.

Poslední výlet byl naplánován opět do Barcelony, tentokrát jako půldenní, ale na žádost hlavně dívčí části zájezdu jsme náš bohatý oběd vyměnili za chudý balíček a vyrazili vlakem již v ranních hodinách. Hned první zastávkou bylo nákupní centrum a hlavně dlouho očekávaný obchod Primark, jak mi bylo vysvětleno nejlepší obchod s oblečením, což dokazovaly veliké nákupní tašky, se kterými ho opouštěly skoro všechny holky. Po Barceloně jsme jezdili metrem, které má 9 různých tras. Vystoupili jsme u Vítězného oblouku a pokračovali do parku Ciutadella, kde zrovna mnoho Španělů trávilo sobotní odpoledne. Následovalo Muzeum čokolády a ještě jedna možnost vidět živé sochy na Las Ramblas. Nejvýznamnější památka Barcelony Sagrada Família, mistrovské Gaudího dílo, nás čekala při západu slunce. Viděli jsme také ohromující interiér tohoto zatím nedokončeného díla. Dokončení je plánováno na rok 2026, ale tento termín je každoročně posouván, tak uvidíme, jak to dopadne. Závěrečnou tečkou našeho výletu se stalo představení Magických fontán a o půlnoci jsme se vrátili do našeho hotelu a následující den již zpět domů.

Mgr. Michaela Golátová

Prezentace ze Španělska

Ohlasy některých účastníků

„Tento výlet do Španělska se mi strašně moc líbil, protože navštívit Španělsko byl můj sen. Navštívili jsme všechny památky, které jsme chtěli vidět. Dokonce i povinná výuka nebyla hrozná. Ve volných chvílích jsme si užívali u moře, ochutnávali tamější speciality, brouzdali v obchodech se suvenýry, zkrátka výlet jak má být.“
Vojtěch Starostka, G3.D

„Ve Španělsku se mi velmi líbilo, poznali jsme hodně nových míst. Někteří z nás zažili svůj první let. Mohli jsme na vlastní kůži zažít volnější život Španělů, kteří mají na všechno čas a nikde nespěchají. Nejvíce se mi líbila Sagrada Família a tržnice Boquería, kde bylo plno čerstvého ovoce. Doufám, že možnost vycestovat do Španělska se školou se ještě někdy v budoucnu naskytne žákům naší školy.“
Denisa Matejasová, G3.D

„Návštěva Španělska byla super zkušenost. Kromě procvičení španělštiny jsem mohla vidět, jak se ve Španělsku žije. Zajímavé byly jejich tzv. siesty, kdy mají volno a nedělají vůbec nic. Nejvíc se mi líbila návštěva Barcelony, kde jsem mohla vidět Sagradu Famílii, park Güell, Las Ramblas a spoustu dalšího. Návštěvu Španělska doporučuji všem ostatním.“
Tereza Cyříková, G3.D

„Ve Španělsku se mi velice líbilo. Moře a pláže byly nádherné, jídlo bylo na 1. Nejvíce vzpomínám na nakupování a místního obchodníka Owena.“
Dominik Pospíšil, G2.D

„Ve Španělsku se mi velmi líbila Sagrada Família a nákupy v Primarku. Počasí bylo hezké, dokonce jsme se koupali v moři. Jídlo na hotelu bylo výborné. Také se mi líbily večerní procházky po Calelli.“
Nela Nováková, G2.D

LOGO

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.